Kamis, 23 Oktober 2008

DEKLARASI TENTANG MARGA SILALAHI

JANJI URAT NI EME ANTARA SILALAHI DENGAN MANURUNG

Janji urat ni eme antara Bius Tolping dgn Bius si Bisa adalah antara Silalahi dgn Manurung.

Tolping dan Bius Sibisa.

Molo tumanggar eme di Tolping manang ro logo ni ari di na so tingkina, manang dia pe sega ni na niula (partaonan) tu bius sibisa do tutu ro bius Tolping mangalap bosur-bosur.
Mangalap bosur-bosur lapatanna : “ i ma ro manang piga halak mardongan Raja Parbaringin sian Bius Tolping tu Bius Sibisa, jala lehonon ni Bius Sibisa ma na ro i mangan bosur (butong), jala lehonon eme tu ampang boanon nasida mulak tu huta na “.

Terjadinya Janji Urat ni Eme :

1. Ala Silalahi na sian Tolping do na patupa ingkon berenami si Raja Tambun di na mulak ibana tu Sibisa

2. Sewaktu margondang Manurung, Silalahi na sian Tolping pertama diulosi baru sesudah itu si Raja Tambun.

3. Silalahi yang mangadathon si Raja Tambun sewaktu perkawinannya dengan boru Manurung, kepada keluarga Manurung.

Pesta ni SI Raja Tambun Di Tano Sibisa Balige
tanggal 28-April-1964.

Menerbitkan Deklarasi sbb:

“SADARION HAMI SILALAHI NASIAN TANO TOLPING DOHOT PANGURURAN PASAHATHON ULOS NI TONDI NI ANGGI DOLI NAMI TAMBUNAN POMPARAN NI SI RAJA TAMBUN NAPINATARUS-TARUS NI INANG NAMI SIBORU PINTAHAOMASAN DI TANO TOLPING”
“SADARION HAMI TAMBUNAN POMPARAN NI SIRAJA TAMBUN NA SIAN TANO SIBISA BALIGE MANJALO ULOS NI TONDI NAMI SIAN HAHADOLI NAMI SILALAHI TUBU NI INANG NAMI SIBORU PINTA HAOMASAN NA PATARUS-TARUS OPPUNGNAMI SIRAJA TAMBUN DI TANO TOLPING.”
2.Punguan ni Pomparan Datu Gontam Tambunan Lumban Pea Anak Dohot Boru Se Kota Besar Medan.
Pada Tanggal 18-Juni-1978.
3.Hasil Sarasehan -1 Tambunan Pagar Aji.Jakarta 6-Mei-1993.

Partangiangan ni Silalahi Raja-Boru-Bere Bandung-Cimahi Dohot Nahumaliang. Bandung 1-April-1984.

Dari hasil Partangiangan tersebut telah lahir Prasasti sbb:
1.Sogon Sada Pernyataan balga ni roha keluarag besar Silalahi Raja namaringanan di Kotamadya Bandung-Cimahi dohot nahumaliangna.Mangkuling do ogung sabangunan manomu-nomu huhut mabomba Tulangnami dohot inanta soripada.Hupasahat hami do sada hoda (simbolis) humdul-hundulan ni Raja Naiambaton Oppu Raja Bolon,songoni nang sulang-sulang tu adopan ni tulangnami keluaraga besar Parna.Ima diharoroni Tulangnami rap dohot inanta soripada mamboan huhut pasahathon parbue sipir ni tondi,dengke sitio-tio dohot ulos herbang tu berena Silalahi Raja dohot tu anggi doli Tambunan pomparan ni Si Raja Tambun.Dibagasan pangidoan tu Ompunta namartua Debata,asa margomgom ma tutu sahala nang tondi ni Tulang tu berena.Pirma tutu tondi jala tanggo tohap.Satahi saoloan saluhut bere nang tulangna dibagasan simangot ni Ompu parsadaan.
2.Ulaon na marsintuhu na diginjang songon tuntutan ni adat na pinungka ni ompunta sijolo jolo tubu na sai tong marsaringar jala tarida mulai sian namamompar naparjolo sahat rodi ombason.Ima hinorhon ni holong namasiihotan jala mudar na mangkuling di tonga-tonga ni keluarga na marbere-martulang sian generasi tu generasi.Songon sada komunikasi langsung jala berlanjut antara Pomparan Ni Silahisabungan tubu ni sipinta Haomasan/Silalahi Raja dohot Pomparan ni Raja Bolon/Parna.
3.Hasomalan na sun uli on manghajongjonghon tona nang poda ni Ompu Raja Bolon tu Pinomparna:
-Sipinta Haomasan boru hasian ditonga-tonga ni ibotona jala sumber hadengganon do di Ompu Raja Bolon.hot di adat jala tingkos di uhum.
-Sipinta Haomasan tunggane boru ni Silahisabungan namamompar Silalahi Raja jala napatarus-tarus anak natinundunhonna anggi doli SIRaja Tambun.
4.Songon hata ni umpasa namandok:
Togu ninna andor hadungka.
tumogu dope andor hune.
Tona ni Ompunta tu itona,
Ndada tona na pinaune-une.
Ganjang do bahul-bahul pandan panuhunan,
Ditoru ni do anggo bahul-bahul parrarasan.
Ndada tarsirang Silalahi Raja dohot Tambunan,
Hinorhon ni tarus ni Ompu Sipinta Haomasan.
Tubu hariara ditonga-tonga ni huta
Horas jala gabema berena Silalahi Raja
Laos songoni ma nang tulang na Parna.
Bandung 1-April-1984.
Hami Namanjalo:
1.H Simbolon (Tuan)
2.M R Simbolon(Suhut ni huta).
3.D Y Simbolon (Pande).
4.D Simbolon(Sirimbang)
6.K Saragi.
7.P H Simarmata.
8.A Sidabutar.
Anggi Doli:
1.Tigor Tambunan (Pagar Aji)
2.Posman Tambunan( lumban Pea).
3.Victor Tambun.
4.B Tambunan (Tambun Sunge).
Disaksikan haha doli:
1.T R Tampubolon.
2.S M Tampubolon.
3.E Tampubolon.

Rabu, 22 Oktober 2008

ASAL USUL KATA MARGA SILALAHI

By : B. Joseph Silalahi

Didalam mempelajari dan menelusuri suatu sejarah Kejadian yang berlangsung sudah lewat, kita harus mempelajari Historical culture pada era itu juga, karena kalau kita bawa ke pemikiran dan era kita sekarang ini, akan beda dan jauh hasilnya, dan kebanyakan tdk masuk akal.
Mis: Kenapa sampai Mertua Laki-laki tdk bisa menolong menantu perempuan walau jatuh di depannya?
Kenapa seorang Istri dari abang/adek istri kita tdk bisa salaman sama kita (marbao) dan sebaliknya
tentu ini jika di hubungkan era saat ini sangat janggal dan tdk toleran, tapi kalau era dulu itu adalah sangat lumrah dan sopan dan ada latar belakangnya.

Menelusuri perdebatan mengenai asal marga SILALAHI apakah berasal dari nama SILAHISABUNGAN atau dari nama anaknya yakni SILALAHI (SILAHI RAJA)?
Tentu dalam mengetahui hal ini kita harus banyak belajar tentang Historical Culture yang berlangsung dalam era itu di Suku Batak karena Silahisabungan adalah orang BATAK tulen.
Didalam sejarah Suku Batak dari dulu hingga saat ini masih terpelihara penyebutan nama orang tua adalah hal yang sangat Tabu dan sakral, dan tak bisa disangkal sering terjadi perkelahian apabila menyebut nama Orangtua seseorang dengan sembarangan.
Adapun sebutan atau panggilan kepada seorang Orang Tua hingga zaman saya lahir 1970 adalah berdasarkan Gelar atau nama anak pertama.
Seperti ayah saya Tidak pernah ada yg menyebutkan namanya yang sebenarnya di paradatan atau sehari-hari, tapi selalu memanggil “Kompi” (gelar) karena ayah saya Komandan Peleton di Jajaran ABRI waktu itu atau dengan Panggilan nama anaknya yang pertama.
Tentu dgn mempelajari Historical Culture di bangsa batak bisa di pastikan nama Silahisabungan, sebagai seorang Tabib besar dan terkenal tdk mungkin orang berani menyebut atau memanggil namanya sembarangan, makanya dia selalu dipanggil dengan Amang Silalahi karena anaknya yang pertama adalah bernama Silalahi yang menjadi Anak Panggoarinya.
Dan adat turun temurun di suku Batak, anak Pertamalah yang meneruskan kekuasaan/Warisan, makanya Huta dan Tao yang dipukka Silahisabungan disebut Silalahi karena dialah anak Pertamanya. Seandainya nama lain anak pertamanya pasti disebut sesuai dgn nama anak tersebut.
Jadi mari kita pilah-pilah dengan cermat dan pakai logika serta nalar yang cermat agar jangan salah menafsirkan hingga menjadi bias yang tidak berkesudahan.

Horas.